نمایندگان شرکت‌ها در کارگروه مکران معرفی شدند

نمایندگان شرکت‌­ها در کارگروه مکران معرفی شدند

شماری از شرکت‌های عضو انجمن جهت پذیرش امر آموزش مورد نظر شرکت‌ها اعلام آمادگی نمودند

در سومین جلسه و گردهمایی کارگروه مکران که روز یکشنبه 21 مردادماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، شماری از شرکت‌های عضور انجمن صنفی شرکت‌­های اتوماسیون صنعتی نمایندگان خود را معرفی نمودند.

در ابتدای این جلسه خانم محمودی دبیر انجمن با اشاره به روند تشکیل کارگروه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه داد.

به گفته وی پیشنهاد تشکیل کارگروه در سال 1401 رقم خورد و با هم‌­اندیشی تعدادی از اعضای کمیته تخصصی صنعت نفت اولین گام‌­های تشکیل این کارگروه برداشته شد.

در ادامه محمودی به برنامه‌­ریزی‌­های صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و افزود: اقدامات مؤثری انجام شده و با مدیران منطقه جلسات مختلفی برگزار شد و پیرامون توانمندی شرکت‌­های عضو انجمن گفتگو شد.

دبیر انجمن ضمن اشاره به جلسات برگزار شده با اعضای این انجمن خاطرنشان کرد: بعد از بازدید از منطقه مقرر شد سومین جلسه برگزار شود و ضمن هم­‌افزایی با اعضا در خصوص نحوه همکاری گفتگو شود.

سپس در ادامه این نشست، دبیر کارگروه مکران علی کریمی ابتدا به معرفی اهداف انجمن از تشکیل کارگروه مکران اشاره کرد ضمن تأکید بر اهداف و مأموریت­‌ها به تشریح برنامه‌­های این کمیته پرداخت و هدف از اجرای طرح دانش‌­افزایی در منطقه مکران را بیان نمود.

همچنین وی به بازدید اخیر خود از این منطقه اشاره کرد و گزارشی در این خصوص ارائه نمود.

به گفته وی پروژه‌های کیمیا صنعت مبنا، پروژه یوتیلیتی متمرکز شهر پتروشیمی مکران، مخازن ذخیره متانول و اسکله‌های بارگیری و خطوط و… از جمله طرح‌های در دست اجرا در این منطقه است که می‌تواند زمینه‌های همکاری گسترده‌ای را با شرکت‌های عضو انجمن به ارمغان بیاورد.

در ادامه این نشست مهندس جلال کاوندی از بنیانگذاران و از اعضای انجمن صنفی شرکت­‌های اتوماسیون صنعتی به پیشینه تشکیل کارگروه مکران اشاره کرد و گفت: دو سال پیش در یکی از جلسات کمیته نفت در خصوص توجه به منطقه مکران گفتگو شد و این کارگروه در کمیته نفت پذیرفته شد و مقرر شد کمیته نفت این اهداف را هدایت کند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت موضوع توسعه مکران بر نقشی که انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی می‌تواند در این خصوص ایفا کند اشاره نمود.

ایشان گفت یکی از نیازهای شرکت‌های منطقه مکران در حوزه آموزش تخصصی به نیروهای بومی منطقه است که در این جلسه شماری از شرکت‌های عضو انجمن جهت پذیرش امر آموزش مورد نظر شرکت‌ها اعلام آمادگی نمودند و مقرر شد با هماهنگی شرکت‌های حاضر در منطقه آموزش‌های مورد نیاز آنها توسط شرکت‌های عضو انجمن ارائه شود.

شرکت­‌های مهندسی کنترل‌های صنعتی حنیف، ایورد آریا، مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، کنترل و پردازش هوشمند، مهندسی برق و الکترونیک قشم ولتاژ، مهندسی کنترل پویان و نوین دانش آینده‎‎ اعلام نمودند که در حوزه آموزش آماده همکاری با انجمن هستند.

و دیگر شرکت‌­های عضو حاضر در جلسه :

مهندسی اندیشه های برتر اطلاع رسانی، منابع انسانی مهندسی ایراث طرح، دانش بنیان رایا فرهور آنوش، پیمان خطوط شرق، پیرامون سیستم قشم، ساینا صنعت هوشمند، پارس حساس.

یک پیغام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد